Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat

toKwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w wa

Zepsute auto? Trzeba znaleźć warsztat Warto szukać uczciwego mechanika, ponieważ to pewna droga, by naprawić nasze auto odpowiedni i profesjonalnie. Jak znaleźć warsztat i na co uważać?

Inwestycje w stare auto

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.


Leciwe auto i mechanik

Przy samochodach ze starszego rocznika nie zawsze opłaca się je serwisować. Czasami te koszty przerosną wartość auta.

Właściciele starszych aut mogą pewnie coś w temacie powiedzieć, ponieważ pewnie nie raz stawali przed wyborem: albo duże koszty, albo naprawa po taniości. Niestety w przypadku napraw po kosztach pewnie i tak niebawem ponownie wylądujemy w serwisie. W takim przypadku najlepiej zrobić sobie kalkulacje kosztów i zdecydować czy w ogóle opłaca się staruszka naprawiać.


Starszy rocznik i jego naprawa

Prawie każdy właściciel pojazdu mechanicznego był kiedyś w warsztacie, nie ważne czy z dużą czy małą usterką. Wydaje się, że największy problem jest ze starymi autami, jak miałem np. ja. Posiadałem starego Fiata UNO, którego naprawy pochłonęły łącznie trzykrotność wartości tego auta, a i tak jeszcze dużo trzeba by w niego zainwestować. Rozrząd, skrzynia biegów, silnik, w sumie każda ruchoma i nieruchoma część auta była do wymiany lub naprawy.

Sporo warsztatów później stwierdziłem, że przy takim obrocie spraw zbankrutuję zanim doprowadzę to auto to ładu. Sporo warsztatów, twierdząc, że dokonało naprawy, nawet nie kiwnęli palcem. Inni wymieniali stare części na jeszcze starsze i używane komponenty, przez które auto działało jeszcze gorzej niż przed naprawą. Ogólnie tragedia na czerech kołach. Auto ostatecznie wylądowało na złomie.



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/