Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

ólnych elementów. W tym ostatnim przypadku zadania nie mogłyby być wykonywane, gdyby nie maszyny budowlane, które umożliwiają transport zarówno poziomy jak i pionowy. Trudno więc sobie wyobrazić plac budowy bez takiego sprzętu jak

Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

Transport na placu budowy

Plac budowy to obszar, na którym wykonuje się rozmaite prace budowlane począwszy od różnego typu wykopów, po montaż czy transport poszczególnych elementów. W tym ostatnim przypadku zadania nie mogłyby być wykonywane, gdyby nie maszyny budowlane, które umożliwiają transport zarówno poziomy jak i pionowy. Trudno więc sobie wyobrazić plac budowy bez takiego sprzętu jak różnego rodzaju podnośniki czy wyciągi. Oczywiście transport mechaniczny, to nie jedyny rodzaj transportu z jakim mamy do czynienia na placu budowy, ponieważ wciąż nieodzowny jest także transport ręczny. Jednak bez odpowiedniego oprzyrządowania i maszyn, zwłaszcza te najcięższe prace budowlane na pewno przebiegałyby znacznie wolniej.


Sprzęt budowlany ? jak uniknąć kosztownej naprawy?

Porządny sprzęt budowlany jest w praktyce bardzo kosztowny, dlatego ważne jest to, aby na bieżąco był odpowiednio eksploatowany. Operować i konserwować tego rodzaju sprzęt jak dźwig, koparka czy ładowarka powinna obeznana osoba, która przeszła konkretne przeszkolenie. Odpowiednia eksploatacja sprzętu pozwala uniknąć kosztownej naprawy. Zresztą taka naprawa maszyn budowlanych też powinna być wykonywana tylko i wyłącznie przez dedykowany do tego zadania serwis, który zna się na specyfikacji danej maszyny i jest w stanie zagwarantować niezbędne elementy wymienne oraz przywrócić urządzenie do należytego stanu.


Budowa koparkoładowarki

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/