Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

To samo dotyczy oczywiście maszyn budowlanych, które jako ciężki sprzęt należy odpowiednio eksploatować i odpowiednio nimi operować. W przypadku awarii tego typu sprzęt należy koniecznie przekazać do serwisu, który zajmie się wymi

Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

Naprawa maszyn budowlanych w serwisie

Każdy sprzęt wcześniej, czy później podlega zużyciu lub zniszczeniu, pod względem czy to poszczególnych części, czy całych układów. To samo dotyczy oczywiście maszyn budowlanych, które jako ciężki sprzęt należy odpowiednio eksploatować i odpowiednio nimi operować. W przypadku awarii tego typu sprzęt należy koniecznie przekazać do serwisu, który zajmie się wymianą poszczególnych elementów i zregeneruje daną maszynę. Taki serwis powinien oferować kompleksowe remonty maszyn, zarówno w formie stacjonarnej, jak i mobilnej (z dojazdem do klienta), zwłaszcza w przypadku awarii niespodziewanych, które wymagają ekspresowej interwencji.


Naprawa nowoczesnych maszyn budowlanych wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego i technicznego

Każdy z nas dobrze wie, że niegdyś wszelkiego rodzaju prace budowlane przebiegały w znacznej mierze ręcznie. Oczywiście używano konkretnych narzędzi, ale wszystkie podstawowe i najważniejsze zadania wykonywali ludzie. Z biegiem czasu jednak zaczęła zachodzić mechanizacja i automatyzacja robót, a obecnie w budownictwie można dostrzec postępującą robotyzację. Dzisiejsze maszyny budowlane są mocno zautomatyzowane i produkowane w oparciu o skomplikowane oprogramowania. Tym samym naprawa maszyn budowlanych może być realizowana jedynie przez zespół doświadczonych fachowców, którzy posiadają w tym zakresie odpowiednie przygotowanie merytoryczne i techniczne.


Podwozie gąsienicowe

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/