Serwis samochodowy - smutna konieczność

lem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?. W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował pi

Serwis samochodowy - smutna konieczność

O historii silnika diesla

W 1893 roku Rudolf Diesel skonstruował silnik o nieco zmienionej konstrukcji i zasadzie działania, niż silniki spalinowe znane dotychczas. Przyświecającym mu celem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?.

W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował pierwszy dwucylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym, który otrzymał nagrodę Grand Prix na wystawie w Paryżu. Silnik ten bezpośrednio z wystawy został przewieziony do Warszawy, gdzie był zastosowany do napędu prądnicy w elektrowni hotelu "BRISTOL".potrzebny przypis

Konstrukcja silnika, którą opracował R. Diesel była bardzo zawodna i trudna w eksploatacji poprzez zastosowanie wtrysku paliwa do cylindra za pomocą sprężonego powietrza. Układ wtryskowy wymagał wielostopniowej sprężarki, aby uzyskać wystarczająco wysokie ciśnienie powietrza, za pomocą którego wtryskiwana i rozpylana była dawka paliwa. Przy ówczesnej technologii materiałowej zapewnienie odpowiedniej trwałości i niezawodności sprężarki było trudne, powiększało to gabaryty i ciężar niemałego silnika, oraz zwiększało ilość części ruchomych wymagających okresowego serwisowania. Dopiero opracowanie hydraulicznego systemu wtrysku paliwa (James Mc Kechnie patent w 1910) pozwoliło na szeroki rozwój silników wysokoprężnych pracujących na oleju napędowym, ale już nie według klasycznego obiegu Diesela (stałe ciśnienie spalania), tylko według obiegu Sabathe'a (przemiana izochoryczna i przemiana izobaryczna).

Dużą rolę w rozwoju silnika odegrał inż. Prosper L?Orange zatrudniony w przedsiębiorstwie Benz & Cie, który zaprojektował w 1908 r. komorę wstępną.

Pierwszy pojazd dieslowski produkcji przedsiębiorstwa MAN był jednocylindrowym gigantem o pojemności niemal 20 litrów, który przy prędkości 172 obrotów na minutę rozwijał moc 15 kW.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym#Historia


Tani serwis samochodowy

Wielu osobom wydaje się, że naprawianie samochodów w warsztacie będzie bardzo kosztowne i nie będzie nas na to stać. Często podejmujemy się napraw na własną rękę, jednak nie zawsze będzie to dobry pomysł. Zamiast więc marnować czas i energię, o wiele lepiej będzie po prostu poszukać serwisu, w którym naprawimy samochód tanio i bezpiecznie. Obecnie na rynku znajdziemy wiele miejsc, w których możemy naprawić samochód tanim kosztem, a jednocześnie nie ryzykować żadnymi problemami. Jeśli więc pragniemy co nieco zaoszczędzić, wystarczy przejrzeć oferty dostępne w Internecie lub poradzić się naszych znajomych, którzy z pewnością korzystali z podobnych usług.


Posiadanie samochodu to nie tylko jazda

Sprawny samochód to podstawa komfortowego i bezpiecznego podróżowania, ale także gwarancja uniknięcia dodatkowych problemów i kosztów poważnych napraw. Jeśli o nasze auto zadbamy tak, jak należy, będziemy się nim cieszyć o wiele dłużej i unikniemy konieczności wymiany go na inny model. Często o wiele lepiej będzie regularnie naprawiać i dbać o nasze auto, niż wciąż kupować kolejne samochody i zmieniać je jak rękawiczki. Gdy odpowiednio zajmiemy się naszym pojazdem, będziemy pewni, że nie zaskoczy nas żadna usterka i nie zostaniemy unieruchomieni daleko od domu. Warto więc od czasu do czasu wybierać się do mechanika i fundować naszemu autu przeglądy techniczne.



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/