Myjnie dla samochodów

, że do ważnych części składowych naszego auta przedostanie się jakiś drobny element, który sprawi, że zatkana część ulegnie awarii. Regularne sprawdzanie czystości filtrów w każdym aucie powinno być normą, jednak najczęściej tak

Myjnie dla samochodów

Dlaczego warto regularnie sprawdzać czystość filtrów w samochodzie?

Filtry w samochodzie pełnią bardzo ważne funkcje. Umożliwiają one korzystanie z samochodu bez obaw o to, że do ważnych części składowych naszego auta przedostanie się jakiś drobny element, który sprawi, że zatkana część ulegnie awarii. Regularne sprawdzanie czystości filtrów w każdym aucie powinno być normą, jednak najczęściej tak nie jest. Zwykle kłopoty z autem dopiero stanowią sygnał o tym, że coś jest na rzeczy. Zatkany filtr powietrza czy każdy inny potrafi skutecznie uniemożliwić sprawne działanie samochodu. W niektórych przypadkach zanieczyszczony filtr może nawet doprowadzić do przedostania się zabrudzeń do oleju czy paliwa, a to może mieć dość groźne konsekwencje.


Turbo w aucie

Kiedyś miałem okazję przejechać się Subaru Imprezą STI z dwu litrowym turbodoładowanym silnikiem w układzie boxer. Wrażenia z jazdy taką "rajdówką" są niezapomniane a oprócz tego jaką dynamikę oferuje silnik generujący 300 koni mechanicznych ogromną frajdą jest dźwięk turbiny wkręcającej się na obroty z charakterystycznym świstem a następnie "psssst" zaworu upustowego przy zmianie biegów. Chyba każdy facet chciałby mieć taką "zabawkę".

Oczywiście wiele współczesnych samochodów posiada turbinę. Większość silników diesla montowanych w osobówkach to jednostki turbodoładowane. Dzięki takiemu rozwiązaniu można poprawić nie tylko osiągi "ropniaka" ale i zmniejszyć spalanie. Co ciekawe ostatnio również w silnikach benzynowych jest trend do montowania turbin w małych jednostkach - jak choćby "EcoBoost" z Forda.


Definicja hamulców

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/