Użyteczność badań marketingowych w Wikipedii
Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych. Pojęcie badań marketingowych jest szersze niż pojęcie badania rynku, a to ostatnie jest ogólniejsze od pojęcia analiza rynku.
Użyteczność badań marketingowych
Umożliwiają one zmniejszenie ryzyka podjęcia błędnych decyzji, a także zdobycia informacji uzupełniających o szansach na sukces oraz umożliwiają uzyskanie informacji pozwalających zidentyfikować potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mogła te potrzeby i życzenia zaspokoić.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe
Czym są badania rynkowe- odpowiada Wikipedia
Badania rynku to zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych. Celem badań rynku jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży itp. Badania rynku są częścią badań marketingowych. Prowadzenie badań rynku zarówno polepsza pozycje konkurencyjną przedsiębiorstwa jak i jest zalecane przez normy ISO 9000.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_rynku
Czy badania rynku są potrzebne i konieczne?
Badania rynkowe nie gwarantują stu procentowej skuteczności oraz poprawności wyników. Należy o tym pamiętać decydując się na jakąkolwiek współpracę z firmami oferującymi tego typu usługi. jednak trzeba oczywiści zwrócić uwagę na fakt, że badania rynku mogą znacząco zmniejszyć straty poniesione w wyniku złej inwestycji.
Cena oraz metody badań zależą od kilku czynników w tym między innymi od branży, ilości przebadanych osób (zbiór danych) oraz ich interpretacji. Każda firma ma też swoje ceny, które muszą pokryć ich wkład w dane badanie.