Kiedy zepsuje się samochód

nne będą znajdowały się na składzie takiego warsztatu i niektóre z nich trzeba będzie sprowadzać z innych warsztatów lub hurtowni. Zazwyczaj wizyta w małym warsztacie pozwala na szybką naprawę samochodu, tylko czasami trzeba nieco

Kiedy zepsuje się samochód

Wymiana wadliwych części samochodu przez mechanika

W małym warsztacie samochodowym można wykonywać praktycznie wszystkie prace przy samochodzie z tą różnicą, że nie wszystkie części zamienne będą znajdowały się na składzie takiego warsztatu i niektóre z nich trzeba będzie sprowadzać z innych warsztatów lub hurtowni. Zazwyczaj wizyta w małym warsztacie pozwala na szybką naprawę samochodu, tylko czasami trzeba nieco poczekać w kolejce, jeżeli w małym warsztacie pracuje dwóch mechaników, a jeden z nich przebywa na urlopie. W małym warsztacie można również wykonywać przegląd samochodu, który potrzebny jest do podbicia książeczki samochodowej lub staje się niezbędny po stwierdzeniu jakichś nieprawidłowości w pracy samochodu. W takiej sytuacji czasami wystarczy wymienić wadliwe części samochodu.


O badaniach technicznych - cytat

Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego wchodzącego w skład kolejki turystycznej, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.

Badania techniczne pojazdu dzieli się na:

- badania okresowe (wykonywane w określonych przedziałach czasowych),
- badania dodatkowe (wykonywane niezależnie od badań okresowych, w przypadkach określonych w art. 81 ust. 11 ustawy Prawo o ruchu drogowym),
- badania co do zgodności z warunkami technicznymi (dotyczy pojazdów zabytkowych).
- Badania techniczne pojazdu wykonuje uprawniony diagnosta na stacji kontroli pojazdów.

Stacje kontroli pojazdów dzielimy na: podstawowe i okręgowe.

Źródło: http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/informacje_o_pojazdach/badania_techniczne_pojazdow/strony/start.aspx


Silniki takie mogą być przeciwbieżne

Silnik o przeciwległych cylindrach
Od góry: schemat kinematyczny silników o przeciwległych cylindrach z rozdzielną (bokser) i niżej, wspólną (silnik dwutłokowy) komorą spalania. Jest to silnik o wtrysku pośrednim.
Zasada działania silnika typu ?bokser?
Zasada działania silnika o przeciwległych cylindrach

Silnik o przeciwległych cylindrach ? silnik spalinowy wielocylindrowy o parzystej liczbie tłoków, w którym cylindry usytuowane są na wspólnej osi.

Silniki takie mogą być przeciwbieżne, gdy każdy z tłoków ma swoją komorę spalania (bokser) albo współbieżne ze wspólną lub rozdzielną komorą spalania . Układ ten zapewnia niższy niż w konwencjonalnych silnikach poziom hałasu i wibracji oraz niższy spadek mocy. Wszystko to w związku z procesem znoszenia się sił działających na tłoki. Konstrukcja takiego silnika jest jednak dość skomplikowana, z powodu duplikacji niektórych układów takich jak rozrząd (podobnie jak w układach V), przez co jest droga i stosunkowo rzadko stosowana.

Dodatkowymi zaletami są znacznie mniejsza długość i wysokość takiego silnika, zwarta konstrukcja pozwalająca na zastosowanie do budowy jego kadłuba lekkiego materiału (aluminium) oraz sposób zamontowania w komorze silnikowej taki, że środek ciężkości silnika znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu środek ciężkości samochodu znajduje się również niżej1.

Silniki tego typu znane pod nazwą ?silnik bokser? tradycyjnie stosowane są w motocyklach firmy BMW, czy samochodach firm Subaru, Porsche, oraz starszych modelach Alfa Romeo, czy Volkswagen Garbus. Znajdują również zastosowanie w lotnictwie lekkim (Lycoming, Continental, Rotax).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_przeciwleg%C5%82ych_cylindrach



© 2019 http://tanityton.katowice.pl/